loading...
سیربوک
سروش بازدید : 43 جمعه 11 اسفند 1391 نظرات (1)





تا به حال از عملکرد غیر صحیح ماوس هایتان روی سطوح شیشه*ای به دردسر افتاده اید؟ گیگابایت با طراحی فناوری ICE خود و قرار دادن آن در ماوس*های لیزری سری Force M۹ ICE باعث شده است تا این نگرانی از بین برود.

به گزارش ایتنا ماوس Force M۹ ICE عملاً روی تمام سطوح قابلیت کارکرد دارد، علی الخصوص روی سطوحی که شفاف تر هستند و نور را از خود عبور می دهند. این امر از طریق شناسایی دقیق ذرات و خراش های بسیار کوچک روی سطح شیشه*ای توسط لیزر ماوس صورت می گیرد. با این ماوس می توانید راحت روی میزهای شیشه ای بدون ماوس پد به کارهای روزانه خود بپردازید. این محصول بی سیم می تواند روی ۴ مرحله از دقت ۸۰۰، ۱۲۰۰، ۱۶۰۰ و ۲۰۰۰ dpi فعالیت داشته باشد.

با وجود فناوری Free-Scrolling هم گشت و گذار در صفحات وب و فایل های شما آسان تر می شود. Force M۹ ICE تنها با یک باتری به صورت بی سیم کار می کند. گیگابایت از همین سری ماوس Force M۹ را با همان قالب ارگونومیک سری Force M۹ ICE عرضه کرده است. در این مدل گیگابایت سعی کرده است تا مصرف انرژی را به حداقل برساند. باتری این محصول به راحتی تا ۲ سال کارکرد خواهد داشت تا هیچ گاه نگران تعویض باتری نباشید.

سروش بازدید : 49 چهارشنبه 09 اسفند 1391 نظرات (0)


مثلث خطر


اگر ماشینتون در تاریکی شب و در کنار اتوبانی خراب بشه فکر می کنید راننده های دیگر پس از دیدن مثلث خطر شما که فقط از فاصله ۲۰ متری قابل رویت است؛ زمان کافی برای عکس العمل را خواهند داشت؟؟؟ Forewarned مثلث خطر جدیدی است که این قابلیت را دارد، نور اخطار را به فواصل دورتری بفرستد و به این صورت راننده های دیگر از خیلی قبل تر متوجه وجود خطر شوند و فرصت کافی برای جلوگیری از تصادف را داشته باشند.

عده ای از کارشناسان می گویند که شاید این مثلث جدید باعث ایجاد وهم و خطای دید در رانندگان شود و خود عامل تصادف باشند ولی عده ای دیگر این طرح را کاربردی و بسیار مفید دانسته اند ولی انتخاب و تصمیم گیری با شماست که آیا این وسیله مفید است یا غیر کاربردی و مضر. به هر حال این موضوع رو در قسمت نظرات به بحث می گذاریم.



سروش بازدید : 62 دوشنبه 01 آبان 1391 نظرات (0)

 

هرچند آدم موقعی که گشنه است به هیچ چیزی فکر نمی کنه و بغل دستی خودش رو شبیه سوسیس می بینه اما باز هم طراحان برای رفع یکی از مشکلات حین خوردن پیتزا چاره ای اندیشیدند . پیتزا اگه داغ باشه نه میشه بخوریش نه میشه بگیریش . ثانیا اینکه اگه دستتون کثیف باشه پیتزا به دلتون نمی چسبه ، ثالثا گریم که دستتون تمیز باشه همیشه باید یک دستمال کاغذی کنارتون باشه تا دستتون رو از سس و مواد پیتزا پاک کنید .

با یک طراحی ساده و البته کاربردی که در تصویر نی بینید این مشکل حل شده . برای هر قطعه از پیتزا یک قطعه کاغذ جداشدنی با لبه مخصوص در نظر گرفته شده که خوردن پیتزا رو بدون دردسر می کنه!

 

طراحی کاربردی جعبه پیتزا

منبع: سایت علم فردا

سروش بازدید : 50 پنجشنبه 27 مهر 1391 نظرات (0)

 

رباتی با حس لامسه برای مقابله با انسان



چشمان خود را ببنید و یک گوجه فرنگی را لمس کنید حالا یک تکه چوب را در دست بگیرید. می بینید که با چشمان بسته و تنها لمس می توانید بسیاری از اجسام را تشخیص بدهید. اما ربات ها که چنین قابلیتی ندارند. در عین حال دنیای ربات ها روز به روز دچار تحولات فراوانی شده و هر لحظه به دنیای جدیدتری پا می گذارد. دنیایی که شاید روزی از دنیای انسان ها پیشی بگیرد.

این بار نیز دانشمندان دست به ساخت رباتی زدند که شاید در آینده ای نزدیک به مقابله با انسان برخیزد. این ربات دارای حسگر لمسی برای شناخت مواد است، سنسور BioTac که مشابه انگشتان انسان عمل کرده و لایه های پوستی انعطاف پذیر دارد، جالب است بدانید که برای افزایش حساسیت ربات به ارتعاشات، این ربات دارای اثر انگشت نیز هست.

این ربات توانایی شناخت 117 ماده رایج را دارد و با استفاده از حرکات اکتشافی در 95 درصد مواقع بافت مواد را به درستی تشخیص می دهد، بنابراین به نظر می رسد این ساخته در مقایسه با انسان، نسبت دقت بالاتری دارد.

اما با وجود توانایی های بالا، این ربات هنوز در تشخیص مواد بهتر برای انسان ها ضعیف عمل می کند برای مثال هنوز نمی تواند تشخیص بدهد که کدام گوجه فرنگی رسیده تر است بنابراین فعلا نمی توانید این ربات را برای خرید بفرستید. به همین دلیل تیم سازنده ربات گفته که میخواهد تمرکز خود را روی ساخت اندام مصنوعی و یا رباتی برای تست محصول مصرفی قرار دهد. پس بهتر است کمی خوشبین باشیم، انگشتان دست ما هنوز ارزش بیشتری دارند، البته فعلا!

سروش بازدید : 61 جمعه 21 مهر 1391 نظرات (0)

درخت شارژر خورشیدی



بشر امروزي همراه در پي پيداکردن راه هايي براي استفاده از انرژي هاي پاک و تجديد شونده بوده تا علاوه بر صرفه جويي در هزينه ها کمترين آسيب را به محيط زيست خود وارد کند.از اين رو يکي از بهترين منابع انرژي موجود انرژي خورشيدي است و درخت شارژر خورشيدي يکي از جديدترين ابزار هاي استفاده از انرژي پاک خورشيدي است.در ادامه با معرفي اين شارژر درختي با ما همراه باشيد.
درخت شارژر خورشيدي يا Solar Charger Tree گجتي است کوچک که با استفاده از پنل هاي خورشيدي خود برق مورد نياز گجت هاي همراه شما تامين مي کند.
انرژي الکتريکي ذخيره شده توسط پنل هاي خورشيدي اين گجت در يک باطري کوچک که زير آن تعبيه شده ذخيره و سپس از طريق يک پرت USB قابل انتقال به هرگونه ابزار الکترونيکي است.
از ديگر مزاياي اين شارژر خورشيدي ارائه انواع رابط هاي تبديل پرت جهت اتصال هرگونه ابزار الکترونيکي به آن است.
اين گجت منحصر به فرد با قيمت ناچيز 55 دلار به بازار عرضه شده است.

سروش بازدید : 36 پنجشنبه 20 مهر 1391 نظرات (0)

 

اسپیکرهای تاشو برای گوشی و لپ تاپ



احتمالاً آخر هفته ای هست و به همراه خانواده یا دوستان خود به سفر و پیک نیک رفته‌اید و دوست دارید در دل طبیعت به جای صدای اتومبیل‌ها و هیاهوی آدم‌ها از موسیقی دلنشینی به همراه همراهانتان لذت ببرید اما مطمئناً بلندگوی گوشی همراه یا لپ تاپ خود که به همراه دارید هر اندازه هم که خوب باشد پاسخگوی نیاز شما نخواهد بود لذا بهترین وسیله برای افزایش صدا و لذت بردن از موسیقی اسپیکر یا همان بلندگو است که هم سبک و کوچک باشد و هم کارا و با کیفیت. اما هرچقدر هم که کوچک باشند باز هم فضای قابل ملاحظه ای از کیف یا کوله شما را اشغال خواهد کرد پس بهترین راه حل می‌تواند یک اسپیکر فوق سبک و البته تاشو باشد که حجم زیادی را هم به خود اختصاص ندهد.




FYLM همان اسپیکری است که از آن صحبت می‌کنیم و محصول استودیوی طراحی Design Affairs می‌باشد. این اسپیکر بسیار نازک بوده و ضخامت آن در حدود یک چهارم میلی متر است و بنا بر ادعای طراحان آن بی نیاز از باتری می‌باشد و با دارا بودن جک ۳٫۵ میلی متری برای ارتباط ، انواع و اقسام گجت ها از قبیل گوشی همراه ، لپ تاپ و تبلت را پشتیبانی می‌کند. مهم‌ترین ویژگی این بلندگو تاشو بودن آن است که به راحتی جمع شده و کمترین فضای ممکن را اشغال می‌کند. هنوز اطلاعات دقیقی از قیمت و تاریخ ورود FYLM به بازار نیست و هنوز در مرحله توسعه بسر می‌برد. بی‌صبرانه منتظر ورود آن به بازار لوازم جانبی هستیم.


سروش بازدید : 33 پنجشنبه 20 مهر 1391 نظرات (0)

 

ورود حسگرهای کاغذی ارزان به بازار




جورج وایت ساید، پروفسور دانشگاه هاروارد، با استفاده از کاغذ کروماتوگرافی، تراشه های کوچک و پدهای کربنی، استینسل های وینلی، موفق به ساخت شتاب سنج های کاغذی شده است که طرز تهیه آن آسان و ارزان است. شتاب سنج ها در همه جا از سیستم کیسه هوایی ماشین ها گرفته تا آیفون ها قابل استفاده است. برای مثال در ماشین ها نیروهای شتاب باعث باز شدن کیسه های هوایی می شوند.

برخلاف روش های سخت و زمانبر برای ساخت شتاب سنج های معمول سیلیکونی، روش های ساخت این شتاب سنج ها بسیار آسان است. برای این کار فقط به قیچی و چسب و کاغذ ضخیم کروماتوگرافی که در آزمایش های شیمی استفاده می شود، نیاز داریم. این کاغذ ها با نیروی وارده خم می شوند و قطعه کربنی را تحت فشار قرار داده و مقاومت آن را تغییر می دهند. حسگر کاغذی کمی بزرگ تر از یک دایم (سکه ده سنتی) است.

نا گفته نماند حسگرهای کاغذی فقط می توانند نیروهای کم (بالاتر از 120 میکرونیوتن) را اندازه گیری کنند، در حالیکه حسگرهای سیلیکونی قادرند نیروهای کم تر از 80 میکرونیوتن را نیز اندازه گیری کنند، بنابراین می توان گفت که حساسیت حسگرهای کاغذی کم تر از حساسیت حسگرهای سیلیکونی است.

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 36
  • کل نظرات : 1
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 18
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 17
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 17
  • بازدید ماه : 24
  • بازدید سال : 104
  • بازدید کلی : 5,727
  • کدهای اختصاصی